Странице

Obrazovani profili

Službenik Osiguranja
Zadaci i poslovi
U kancelarijskoj službi oni administriraju i staraju se pretežno za postojeće ugovore o osiguranju. Oni, na primer, obrađuju zahteve, promene ugovora, slučajeve štete i naplate ili izrađuju obračun premije. U terenskoj službi aktiviraju i savetuju komitente fizička lica i preduzeća:analiziraju potrebe za osiguranjem ,izrađuju ponude za nove polise ili promene ugovora i predstavljaju te ponude komitentima. Pored toga, vrše uvid na licu mesta za štete koje se odnose na ugovore o osiguranju, izrađuju dokumentacuiju o šteti i prosleđuju je kancelarisjkog službi. Kod velikih šteta uključuju i veštake.
Opis poslova
O čemu je reč? Službenici osiguranja savetuju komitente fizička lica i firme i staraju se za njih u okviru kancelarijske i terenskle službe, obrađuju štete i naplate i sprovode opšte komercijalne poslove npr. računovodstva i kontrolinga.
Radna mesta
U prvom redu rade u osiguravajućim društvima kao posrednici, zastupnici u osiguranju ili službenici u osiguravajućim kompanijama. Neki službenici u osiguranju su radnici na daljinu: oni su čas u kancelariji, čas kod kuće za kompjuterom ili lap topom koji koriste za rad u terenskoj službi. U terenskoj službi posećuju svoje klijente u njihovim privatnim stanovima, odnosno preduzećima. Ponekad dođu i na lice mesta da bi i sami uzeli uvid u štetu. Pritom, oni uglavnom putuju automobilom. Neki komercijalisti za osiguranja i finansije su radnici na daljinu: oni su čas u kancelariji u preduzeću, čas kod kuće za kompjuterom ili leptopom koji ih prati u terenskoj službi.
Za svaki slučaj osugurani
Već godinama se vodi kontroverzna debata: da li će zakonska penzija biti dovoljna da bi mogao da se održava životni standard, ili je neizbežno privatno staranje? Mnogi ljudi razmišljaju o alternativama: npr. dodatna privatna penzija uz državnu pomoć,staranje za penziju u okviru preduzeće, privatna penziona i fondovska životna osiguranja. Tržište proizvod a i paketa osiguranja za potrošače postaje sve nepreglednije - i to ne samo zbog međunarodnih koncerna osiguranja koji nastaju usled globalizacije. Tu pomažu službenici osiguranja koji svojima sveobuhvatnim poznavanjem proizvoda i visokom savetodavnom kompetencijom odgovaraju na sve veću želju komitenta da iskoriste individualne mogućnosti za poboljšanje kvaliteta života.
Uslovi za rad
U kancelarijskoj službi osiguravajućih preduzeća i agencija službenici osiguranja većinu svog radnog vremene provode u kancelarijama. Tu oni obrađuju ugovore o osiguranju i prijave štete, porede tarifne tabele i statistike, izrađuju kalkulacije ili ponude osiguranja. Moraju da rade izuzetno detaljno i brižljivo, jer pogrešni podaci ili greške u obračunu mogu skupo stajati društvo. Ukoliko rade u terenskoj službi, svoje komitente posećuju u njihovim privatnim stanovima, odnosno poslovnim prostorima, ili na licu mesta vrše uvid u slučajeve šteta. Za službenika osiguranja je neophodno da budu u stanju da se prilagode komitentima da bi mogli da analiziraju individualnu potrebu za zaštitom osiguranjem i da shodno tome daju savet. Neretko je njihov trud uzaludan, npr.u slučaju da uprkos vremenskom utrošku i velikoj angažovanosti ne dođe do sklapanja ugovora. Termine za sastanke sa klijentima često ne mogu sami da biraju. Kada predstoje važni termini ili rokovi koji se moraju ispoštovati, npr. ako se promene pravni okvirni uslovi, oni moraju da pokrivaju povećanu potrebu za savetovanjem i da obrade zahteve tačno na vreme. Baš u tim situacijama može da se dogodi da termini za sastanke sa klijentima budu usko raspoređeni. Ali po pravilu, službenici osiguranja su navikli na rad pod vremenskim pritiskom. Rad uz punu koncentraciju ponekad je i u kancelarijskoj službi težak. Kod rada na daljinu ovaj problem nije tako izražen: tu se od kuće ulazi u mrežu preduzeća i svako može da odradi svoj penzum kod kuće. Kod obimnih paketa osiguranja – kao na primer za klijente iz privrede – ili kad su pitanja osiguranja komplikovano postavljena, posao je bolje odraditi u timu, dakle u kancelariji. Onda se održavaju sastanci tima i dele se radni zadaci. Za posao službenika osiguranja kompjuteri i priključak internetu su neizostavni. Oni vrše pretraživanja na »World Wide Web-u« (WWW), uloguju se na veb-stranice partnera u osiguranju ili klijentu potvrđuju termin sastanka putem elektronske pošte. Ali i telefon i faks su veoma važni, jer nema svaki klijent pristup internetu. Kada su na terenu, uglavnom sa klijentom i kancelarijskom službom komuniciraju pomoću mobilnog telefona. Naročito kod obrade slučajeva štete, osim sa klijentima i kolegama, povremeno imaju i kontakte sa policijom, vatrogascima, veštacima i advokatima.
Sredstva za rad
Penziona, životna osiguranja, osiguranja od nesreće, obavezno osiguranje od auto-odgovornosti, osiguranje od štete, zdravstveno osiguranje, ulozi kapitala – ovo su samo neki proizvodi na koje se odnosi oblast rada službenika osiguranja. Kada savetuju svoje klijente, na stolu uglavnom stoje obrasci ugovora, prijave štete, tarifne tabele i, ne kao poslednje, reklamni i informativni materijal. U kancelariji, ali i kod kuće ili u automobilu na putu ka klijentu, telefon, odnosno mobilni telefon su neizostavno radno sredstvo. Oni su dostupni i faksom. Nezamislivo je i odsustvo kompjutera povezanog na intranet i internet, na kom ne samo da administriraju podatke o klijentima, već obrađuju i ugovore o osiguranju i proučavaju skupove presuda i mogu da komuniciraju putem elektronske pošte sa klijentima i kolegama. Na terenu često nose laptop sa sobom.

Komerijalista
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija, trgovina, ugostiteljstov i turizam
Oblast: Trgovina
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Zadaci i poslovi
Komercijalista nabavlja robu od proizvođača i prodaje je trgovinskim, zanatskim i industrijskim preduzećima. Komercijalista u trgovini na veliko i spoljnoj trgovini savetuju komitente o svojstvima robe i stara se o isporuci na pravo mesto i u pravo vreme. U poslovima nabavke robe pronalazi najbolje izvore nabavke, prikuplja ponude, poredi uslove i vodi pregovore sa dobavljačima. Po prispeću robe kontroliše fakture i dostavnu dokumentaciju i stara se za propisno skladištenje. U poslovima prodaje planira isporuke i priprema robu za otpremu. Vrši kalkulaciju cena, obrađuje upite, izdaje fakture za prodatu robu. U oblast njegovih poslova spada i obračun troškova i plaćanja, obrada reklamacija, kao i organizacija marketinških aktivnosti.
Kvalifikacioni okvir – slika zanimanja
Komercijalisti u trgovini na veliko i spoljnoj trgovini nabavljaju robu svih vrsta kod proizvođača, odnosno dobavljača i preprodaju je dalje preduzećima iz oblasti trgovine, zanatstva i industrije. Staraju se za propisno skladištenje i besprekoran tok robe, odnosno nadziru ulaz robe, stanje robe na skladištu, dodatno poručuju robu i planiraju isporuku tj. prodaju robe.
Lista zadataka i poslova:
  • Obavljanje opštih kancelarijskih i administrativnih poslova; Obrada ulazne i izlazne pošte, kao i raspodela pošte; Izrada organizacionih planova i planova rada, odnosno saradnja na njihovoj izradi; Izrada izveštaja i zapisnika.
  • Pismena korespondencija sa dobavljačima i komitentima na domicilnom i stranom jeziku; Izrada izlaznih faktura; Praćenje toka plaćanja i naplate (uključujući i postupak opomena); Izrada mesečnih, odnosno godišnjih izveštaja poslovanja; Vođenje komercijalne evidencije; Praćenje i primena pozitivne zakonske regulative;
  • Knjigovodstveni poslovi trgovinskog preduzeća: knjiženje vrsta troškova, obračun troškova, kalkulacija ulaznih i prodajnih cena, evidencija prihoda i rashoda, utvrđivanje finansijskog rezultata; Analiza troškova i dobiti; Vođenje finansijskog knjigovodstva; Obavljanje poslova na završnom godišnjem obračunu;
  • Planiranje, koordinisanje i organizacija nabavke; Prikupljanje ponuda od proizvođača, njihovo poređenje i vođenje pregovora u nabavci; Pisanje porudžbina, nadziranje termina isporuke; Prijem i kontrola robe; Reklamacije nedostataka robe; Saradnja sa odabranim špediterom.
  • Obavljanje poslova prodaje i marketinga; Sprovođenje analize tržišta i konkurencije; Procena rezultata istraživanja tržišta; Izrada plana prodaje; Savetovanje komitenata i staranje o komitentima; Sprovođenje pregovora u prodaji; Izrada ponuda, obrada upita, obrada porudžbina i realizacija; Praćenje toka plasmana robe; Praćenje toka naplate; Otpremanje robe, izrada tovarne dokumentacije; Angažovanje adekvatnog vozara i saradnja sa odabranim špediterom.
  • Upravljanje skladištem; Kompletiranje dokumentacije vezane za prijem robe u skladište; Vođenje elektronske i štampane magacinske evidencije i dokumentacije; Ažuriranje lager liste; Utvrđivanje nedostataka prispele robe; Izrada komisijskog zapisnika o nedostacima robe; Izrada prijemnice; Izrada otpremnice;
  • Saradnja i kontakti Rade samostalno i u timu. Sa dobavljačima, odnosno proizvođačima vode pregovore o nabavci. Komercijalisti u trgovini na veliko uspostavljaju kontakt sa komitentima, pregovaraju sa njima, savetuju komitente i staraju se za njih, direktno ili telefonski. U komitente spadaju trgovci na malo, kao i dalji prerađivači iz oblasti industrije i zanata. Usko sarađuju tj. koriste usluge špeditera.
Radna mesta
Pretežno rade u trgovini na veliko različitim vrstama robe, a veoma često rade u trgovinskim preduzećima sa mešovitim asortimanom robe. Veliki deo vremena provode u kancelarijskim prostorijama gde na kompjuteru obavljaju veći deo poslova. Komitente savetuju i direktno u prodajnom prostoru. Poznato radno okruženje im je i skladište gde komercijalisti vrše prijem robe. U okviru terenske službe putuju automobilom da bi obišli svoje komitente. Neki komercijalisti u trgovini na veliko su radnici na daljinu što znači da naizmenično rade u preduzeću i za kompjuterom iz svoje kuće.
Opis poslova
  • Trgovina na veliko poljoprivrednim proizvodima i poluproizvodima
  • Trgovina na veliko drvetom ili proizvodima od drveta
  • Trgovina na veliko građevinskim materijalom
  • Trgovinu na veliko sa mešovitim asortimanom robe Trgovina na veliko potrošnim dobrima Trgovina na veliko delovima i opremom za vozila Trgovina na velikom prehrambenim proizvodima, pićima i duvanskim proizvodima Trgovina na veliko mašinama, opremom i priborom Trgovina na veliko osnovnim agrarnim proizvodima npr.semenom ili biljkama itd.
O čemu je reč? Službenici osiguranja savetuju komitente fizička lica i firme i staraju se za njih u okviru kancelarijske i terenskle službe, obrađuju štete i naplate i sprovode opšte komercijalne poslove npr. računovodstva i kontrolinga.
Radna mesta
U prvom redu rade u osiguravajućim društvima kao posrednici, zastupnici u osiguranju ili službenici u osiguravajućim kompanijama. Neki službenici u osiguranju su radnici na daljinu: oni su čas u kancelariji, čas kod kuće za kompjuterom ili lap topom koji koriste za rad u terenskoj službi. U terenskoj službi posećuju svoje klijente u njihovim privatnim stanovima, odnosno preduzećima. Ponekad dođu i na lice mesta da bi i sami uzeli uvid u štetu. Pritom, oni uglavnom putuju automobilom. Neki komercijalisti za osiguranja i finansije su radnici na daljinu: oni su čas u kancelariji u preduzeću, čas kod kuće za kompjuterom ili leptopom koji ih prati u terenskoj službi.
Sredstva za rad
Kompjuter sa odgovarajućim softverom predstavlja važno sredstvo za rad. Pomoću njega komercijalisti u trgovini na veliko obavljaju mnoge od svojih zadataka – od poslovne korespondencije, pregovora o prodaji putem elektronske pošte, onlajn nabavke i prodaje, evidencije baze podataka o komitentima, pa sve do knjiženja poslovnih promena. Na kompjuterima oni obavljaju i obradu rezultata istraživanja tržišta, analizu troškova i dobiti, razne statističke analize, završni godišnji obračuni itd. Pored računara, oni koriste svu raspoloživu kancelarisjku opremu kao što su fotokopir-aparat, štampač, telefon i faks aparat, skener i sl.

Poslovni Administrator
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Obrazovni profil poslovni administrator razvijen je na nivou srednjestručnog obrazovanja i školovanje traje četiri godine, posle završene osnovne škole. Nastavnim programom za obrazovni profil poslovni administrator, koji je uveden 2003. godine, predviđeni su predmeti kojima se stiču neophodna znanja iz oblasti prava, ekonomije i administracije. Takodje, znanja iz marketinga i menadžmenta preduzeća, kao i veštine planiranja i organizovanja poslovnih procesa. U školovanju ovog profila stiče se opšta kultura i obrazovanje kroz učenje stranog jezika, rada na računaru, upotrebe različitih softvera itd.
Pored neophodnih stručnih znanja, praktične veštine, neophodne za obavljanje administrativnih poslova učenici ovog profila stiču u okviru virtuelnog preduzeća za obuku. U virtuelnim preduzećima se simuliraju poslovi nabavne, prodajne, knjigovodstvene i službe opšte pravnih poslova.
Obavljajući poslove ovih službi učenici stiču praktična znanja i rutine neophodne za njihovo buduće zanimanje. Kroz simulaciju poslovanja učenici imaju priliku da povežu znanja stečena u okviru stručnih predmeta i na taj način dobiju celovitu sliku poslovanja preduzeća.
Poslovanje VP realizuje se u za to posebno opremljenim učionicama. Učionice su opremljene kancelarijskim nameštajem, kancelarijskom opremom i potrošnim materijalom, savremenim računarima i drugom opremom koja je neophodna za obavljanje poslova. Časove obuke u VP realizuju nastavnici koji su prethodno prošli posebnu obuku za rad u virtuelnim preduzećima ali i druge obimne obuke za primenu novih nastavnih metoda, objektivnog ocenjivanja, komunikacije i sl.
U trećem i četvrtom razredu, putem blok nastave, učenici imaju priliku da rade u preduzećima i tako u praksi provere stečena znanja i veštine.
Po završetku školovanja poslovni administratori će znati i umeti da:
  • planiraju, organizuju i prate realizaciju poslovnih aktivnosti
  • obavljaju koordinatorske poslove
  • poštuju i primenjuju pravnu regulativu
  • komuniciraju sa državnim organima (službena korespondencija)
  • sprovode postupke ostvarivanja prava i obaveza iz radnog podnosa
  • vode evidenciju o zaposlenima
  • organizuju sastanke, promocije, prezentacije i druge skupove
  • organizuju službena putovanja
  • komuniciraju sa klijentima i zaposlenima
  • obavljaju poslovnu korespondenciju
  • obavljaju poslove nabavke i prodaje
  • vode osnovne knjigovodstveno-blagajničke poslove
  • obračuna i isplati zaradu
  • poznaju bilansne postupke
  • prate rokove fiskalnih obaveza
  • vrše obračun i isplatu zarada

Ekonomski Tehničar
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Ekonomija kao područje rada u kojem se obrazuju ekonomski tehničari omogućava zadovoljavanje interesovanja učenika koji su naklonjeni proučavanju društvenih nauka. Izučavajući grupu ekonomskih predmeta pored opšte-obrazovnih, naši učenici stiču znanja o ekonomiji kao teoriji i primenjenoj ekonomiji.
Po završetku četvorogodišnjeg školovanja i sticanjem zvanja ekonomskog tehničara, imaju mogućnost da nastave školovanje na višim i visokim školama ili da se zaposle u mnogim granama privrede (u banci, u osiguranju, u trgovačkim, turističkim i ugostiteljskim preduzećima…), a poslovi na kojima ekonomski tehničar može da radi su poslovi u oblasti knjigovodstva, računovodstva, finansija, blagajnički poslovi, poslovi ekonomske propagande i sl. Na radnim mestima na kojima se zapošljavaju ekonomiski tehničari, većina poslova se obavlja na računarima, za šta se osposobljavaju kroz program poslovne informatike u srednjoj školi.
Poželjne osobine učenika koji upisuju ovaj smer u našoj školi su : odgovornost, tačnost, ažurnost, sistematičnost i razvijene komunikacijske veštine
Nastavnim programom za obrazovni profil ekonomski tehničar predviđeni su predmeti kojima se stiču neophodna stručna znanja iz ekonomije, organizacije i menadžmenta preduzeća. Takođe se kroz razne opšte obrazovne predmete stiču opšta znanja i opšta kultura.

Pravni Tehničar
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Oblast: Pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
U većini slučajeva to je kombinacija komunikacije s ljudima i obrade dokumenata. Obično rade u stručnim službama organa uprave i lokalne samouprave, poznaju sekretarsko poslovanje. Pravni tehničari su kancelarijski službenici koji rade administrativne poslove u oblasti pravo i administracija.
Poseduju znanje iz korespondencije, matične evidencije, poznaju pravni postupak i poslove pravnog prometa. Predstavljaju preduzeće ili ustanovu i doprinose boljem poslovnom uspehu.
Oni koji žele napredovati nastavljaju školovanje na pravnom i drugim fakultetima.
Stručne kvalifikacije:
  • poznaju osnovne norme u poslovnoj korespondenciji, poslovnom pravu
  • osposobljeni za poslove u opštim i stručnim službama organa uprave i lokalne samouprave
  • obavljaju administrativne poslove
  • komuniciraju sa strankama
  • komuniciraju sa bankama
  • rade na poslovima iz područja radnih odnosa
  • izrađuju razne evidencije i statističke podatke
  • pišu rešenja i odluke
  • rade na overama potpisa, rukopisa i prepisa
  • poseduju osnovna znanja jednog svetskog jezika na nivou razmene informacija iz kancelarijsko-administrativno-pravnih poslova
  • obrađuju poštu i rade na računaru
  • sposobni su za praćenje i usvajanje poslovnih i pravnih znanja iz poslovnog prava
  • spremni su za praćenje naprednog, elastičnog i visokokvalitetnog sistema obrazovanja i obuke
  • znanjem, izgledom i ponašanjem predstavljaju ustanovu, preduzeće ili firmu i pridonose boljem poslovnom uspehu
  • sposobni su za samostalan rad i rad u grupi
  • spremni na stalno usavršavanje, odnosno permanentno obrazovanje
  • u poslu su tačni, ažurni, snalažljivi i posebno odgovorni
Administrativni i sekretarski poslovi (slepo kucanje, rad sa strankama, pisanje ponuda, računa, predračuna, situacija, ugovora, kopiranje, vođenje evidencija povreda na radu, rad na centrali, faksu i dr.)

Finansijski Tehničar
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Oblast: Ekonomija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Finansijski tehničari upravljaju prilivom i odlivom finansijskih sredstava. U državnim institucijama to čine, u skladu s planovima korišćenja tih sredstava, a u bankama i u proizvodnim i uslužnim radnim organizacijama u skladu s njihovom poslovnom politikom.
U svom radu izrađuju, analiziraju i interpretiraju finansijske izveštaje, kao što su mesečni i godišnji finansijski planovi prihoda i rashoda i izveštaji o njihovoj realizaciji, planovi investicija ili sanacija poslovanja, planovi i analize dinamike otplaćivanja kratkoročnih i dugoročnih pozajmica, obračuni poreznih davanja, zbog donošenja ili predlaganja odgovarajućih odluka o korišćenju finansijskih sredstava.
Finansijski tehničari učestvuju u projektovanju, dorađivanju i razvoju novih poslovnih informatičkih zakona koji proizvode takve informacije, radni zadaci, obaveze i odgovornosti finansijskog tehničara zavise od veličine organizacije u kojoj radi: što je organizacija veća posao je specifičniji. Finansijski tehničari trebaju imati razvijene matematičke sposobnosti za brzu analizu i interpretaciju podataka.
Od njih se takođe očekuje da budu sposobni za izlaganje finansijske informacije u govornom i pisanom obliku članovima upravljačke strukture, investitorima, klijentima i drugim korisnicima tih rezultata. Brojnost odredbi u zakonskoj regulaciji finansijskog poslovanja traži od finansijskih tehničara dobro pamćenje, a saradnja sa kolegama i poslovnim partnerima razvijene veštine pregovaranja.

Tehničar obezbeđenja
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Oblast: Pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred

Frizer
Područje rada: Lične usluge
Oblast: Lične usluge
Trajanje školovanja: 3 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razred
Drugi razred
Treći razred
Za vreme trogodišnjeg školovanja, učenik treba da ovlada znanjima iz oblasti anatomije i fiziologije, higijene i prve pomoći, psihologije, dermatologije i estetike. Frizer se osposbljava za:
  • Samostalan rad u frizerskom salonu
  • Negu kose
  • Šišanje i oblikovanje frizura
  • Farbanje kose i izvlačenje pramenova
  • Stavljanje trajni i minivala

Нема коментара:

Постави коментар