Službenik Osiguranja
Zadaci i poslovi
U kancelarijskoj službi oni administriraju i staraju se pretežno za
postojeće ugovore o osiguranju. Oni, na primer, obrađuju zahteve,
promene ugovora, slučajeve štete i naplate ili izrađuju obračun premije.
U terenskoj službi aktiviraju i savetuju komitente fizička lica i
preduzeća:analiziraju potrebe za osiguranjem ,izrađuju ponude za nove
polise ili promene ugovora i predstavljaju te ponude komitentima. Pored
toga, vrše uvid na licu mesta za štete koje se odnose na ugovore o
osiguranju, izrađuju dokumentacuiju o šteti i prosleđuju je
kancelarisjkog službi. Kod velikih šteta uključuju i veštake.
Opis poslova
O čemu je reč? Službenici osiguranja savetuju komitente fizička lica i
firme i staraju se za njih u okviru kancelarijske i terenskle službe,
obrađuju štete i naplate i sprovode opšte komercijalne poslove npr.
računovodstva i kontrolinga.
Radna mesta
U prvom redu rade u osiguravajućim društvima kao posrednici, zastupnici u
osiguranju ili službenici u osiguravajućim kompanijama. Neki službenici
u osiguranju su radnici na daljinu: oni su čas u kancelariji, čas kod
kuće za kompjuterom ili lap topom koji koriste za rad u terenskoj
službi. U terenskoj službi posećuju svoje klijente u njihovim privatnim
stanovima, odnosno preduzećima. Ponekad dođu i na lice mesta da bi i
sami uzeli uvid u štetu. Pritom, oni uglavnom putuju automobilom. Neki
komercijalisti za osiguranja i finansije su radnici na daljinu: oni su
čas u kancelariji u preduzeću, čas kod kuće za kompjuterom ili leptopom
koji ih prati u terenskoj službi.
Za svaki slučaj osugurani
Već godinama se vodi kontroverzna debata: da li će zakonska penzija biti
dovoljna da bi mogao da se održava životni standard, ili je neizbežno
privatno staranje? Mnogi ljudi razmišljaju o alternativama: npr. dodatna
privatna penzija uz državnu pomoć,staranje za penziju u okviru
preduzeće, privatna penziona i fondovska životna osiguranja. Tržište
proizvod a i paketa osiguranja za potrošače postaje sve nepreglednije - i
to ne samo zbog međunarodnih koncerna osiguranja koji nastaju usled
globalizacije. Tu pomažu službenici osiguranja koji svojima
sveobuhvatnim poznavanjem proizvoda i visokom savetodavnom kompetencijom
odgovaraju na sve veću želju komitenta da iskoriste individualne
mogućnosti za poboljšanje kvaliteta života.
Uslovi za rad
U kancelarijskoj službi osiguravajućih preduzeća i agencija službenici
osiguranja većinu svog radnog vremene provode u kancelarijama. Tu oni
obrađuju ugovore o osiguranju i prijave štete, porede tarifne tabele i
statistike, izrađuju kalkulacije ili ponude osiguranja. Moraju da rade
izuzetno detaljno i brižljivo, jer pogrešni podaci ili greške u obračunu
mogu skupo stajati društvo. Ukoliko rade u terenskoj službi, svoje
komitente posećuju u njihovim privatnim stanovima, odnosno poslovnim
prostorima, ili na licu mesta vrše uvid u slučajeve šteta. Za službenika
osiguranja je neophodno da budu u stanju da se prilagode komitentima da
bi mogli da analiziraju individualnu potrebu za zaštitom osiguranjem i
da shodno tome daju savet. Neretko je njihov trud uzaludan, npr.u
slučaju da uprkos vremenskom utrošku i velikoj angažovanosti ne dođe do
sklapanja ugovora. Termine za sastanke sa klijentima često ne mogu sami
da biraju. Kada predstoje važni termini ili rokovi koji se moraju
ispoštovati, npr. ako se promene pravni okvirni uslovi, oni moraju da
pokrivaju povećanu potrebu za savetovanjem i da obrade zahteve tačno na
vreme. Baš u tim situacijama može da se dogodi da termini za sastanke sa
klijentima budu usko raspoređeni. Ali po pravilu, službenici osiguranja
su navikli na rad pod vremenskim pritiskom. Rad uz punu koncentraciju
ponekad je i u kancelarijskoj službi težak. Kod rada na daljinu ovaj
problem nije tako izražen: tu se od kuće ulazi u mrežu preduzeća i svako
može da odradi svoj penzum kod kuće. Kod obimnih paketa osiguranja –
kao na primer za klijente iz privrede – ili kad su pitanja osiguranja
komplikovano postavljena, posao je bolje odraditi u timu, dakle u
kancelariji. Onda se održavaju sastanci tima i dele se radni zadaci. Za
posao službenika osiguranja kompjuteri i priključak internetu su
neizostavni. Oni vrše pretraživanja na »World Wide Web-u« (WWW), uloguju
se na veb-stranice partnera u osiguranju ili klijentu potvrđuju termin
sastanka putem elektronske pošte. Ali i telefon i faks su veoma važni,
jer nema svaki klijent pristup internetu. Kada su na terenu, uglavnom sa
klijentom i kancelarijskom službom komuniciraju pomoću mobilnog
telefona. Naročito kod obrade slučajeva štete, osim sa klijentima i
kolegama, povremeno imaju i kontakte sa policijom, vatrogascima,
veštacima i advokatima.
Sredstva za rad
Penziona, životna osiguranja, osiguranja od nesreće, obavezno osiguranje
od auto-odgovornosti, osiguranje od štete, zdravstveno osiguranje,
ulozi kapitala – ovo su samo neki proizvodi na koje se odnosi oblast
rada službenika osiguranja. Kada savetuju svoje klijente, na stolu
uglavnom stoje obrasci ugovora, prijave štete, tarifne tabele i, ne kao
poslednje, reklamni i informativni materijal. U kancelariji, ali i kod
kuće ili u automobilu na putu ka klijentu, telefon, odnosno mobilni
telefon su neizostavno radno sredstvo. Oni su dostupni i faksom.
Nezamislivo je i odsustvo kompjutera povezanog na intranet i internet,
na kom ne samo da administriraju podatke o klijentima, već obrađuju i
ugovore o osiguranju i proučavaju skupove presuda i mogu da komuniciraju
putem elektronske pošte sa klijentima i kolegama. Na terenu često nose
laptop sa sobom.
Komerijalista
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Drugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija, trgovina, ugostiteljstov i turizam
Oblast: Trgovina
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razredDrugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Zadaci i poslovi
Komercijalista nabavlja robu od proizvođača i prodaje je trgovinskim,
zanatskim i industrijskim preduzećima. Komercijalista u trgovini na
veliko i spoljnoj trgovini savetuju komitente o svojstvima robe i stara
se o isporuci na pravo mesto i u pravo vreme. U poslovima nabavke robe
pronalazi najbolje izvore nabavke, prikuplja ponude, poredi uslove i
vodi pregovore sa dobavljačima. Po prispeću robe kontroliše fakture i
dostavnu dokumentaciju i stara se za propisno skladištenje. U poslovima
prodaje planira isporuke i priprema robu za otpremu. Vrši kalkulaciju
cena, obrađuje upite, izdaje fakture za prodatu robu. U oblast njegovih
poslova spada i obračun troškova i plaćanja, obrada reklamacija, kao i
organizacija marketinških aktivnosti.
Kvalifikacioni okvir – slika zanimanja
Komercijalisti u trgovini na veliko i spoljnoj trgovini nabavljaju robu
svih vrsta kod proizvođača, odnosno dobavljača i preprodaju je dalje
preduzećima iz oblasti trgovine, zanatstva i industrije. Staraju se za
propisno skladištenje i besprekoran tok robe, odnosno nadziru ulaz robe,
stanje robe na skladištu, dodatno poručuju robu i planiraju isporuku
tj. prodaju robe.
Lista zadataka i poslova:
- Obavljanje opštih kancelarijskih i administrativnih poslova; Obrada ulazne i izlazne pošte, kao i raspodela pošte; Izrada organizacionih planova i planova rada, odnosno saradnja na njihovoj izradi; Izrada izveštaja i zapisnika.
- Pismena korespondencija sa dobavljačima i komitentima na domicilnom i stranom jeziku; Izrada izlaznih faktura; Praćenje toka plaćanja i naplate (uključujući i postupak opomena); Izrada mesečnih, odnosno godišnjih izveštaja poslovanja; Vođenje komercijalne evidencije; Praćenje i primena pozitivne zakonske regulative;
- Knjigovodstveni poslovi trgovinskog preduzeća: knjiženje vrsta troškova, obračun troškova, kalkulacija ulaznih i prodajnih cena, evidencija prihoda i rashoda, utvrđivanje finansijskog rezultata; Analiza troškova i dobiti; Vođenje finansijskog knjigovodstva; Obavljanje poslova na završnom godišnjem obračunu;
- Planiranje, koordinisanje i organizacija nabavke; Prikupljanje ponuda od proizvođača, njihovo poređenje i vođenje pregovora u nabavci; Pisanje porudžbina, nadziranje termina isporuke; Prijem i kontrola robe; Reklamacije nedostataka robe; Saradnja sa odabranim špediterom.
- Obavljanje poslova prodaje i marketinga; Sprovođenje analize tržišta i konkurencije; Procena rezultata istraživanja tržišta; Izrada plana prodaje; Savetovanje komitenata i staranje o komitentima; Sprovođenje pregovora u prodaji; Izrada ponuda, obrada upita, obrada porudžbina i realizacija; Praćenje toka plasmana robe; Praćenje toka naplate; Otpremanje robe, izrada tovarne dokumentacije; Angažovanje adekvatnog vozara i saradnja sa odabranim špediterom.
- Upravljanje skladištem; Kompletiranje dokumentacije vezane za prijem robe u skladište; Vođenje elektronske i štampane magacinske evidencije i dokumentacije; Ažuriranje lager liste; Utvrđivanje nedostataka prispele robe; Izrada komisijskog zapisnika o nedostacima robe; Izrada prijemnice; Izrada otpremnice;
- Saradnja i kontakti Rade samostalno i u timu. Sa dobavljačima, odnosno proizvođačima vode pregovore o nabavci. Komercijalisti u trgovini na veliko uspostavljaju kontakt sa komitentima, pregovaraju sa njima, savetuju komitente i staraju se za njih, direktno ili telefonski. U komitente spadaju trgovci na malo, kao i dalji prerađivači iz oblasti industrije i zanata. Usko sarađuju tj. koriste usluge špeditera.
Radna mesta
Pretežno rade u trgovini na veliko različitim vrstama robe, a veoma
često rade u trgovinskim preduzećima sa mešovitim asortimanom robe.
Veliki deo vremena provode u kancelarijskim prostorijama gde na
kompjuteru obavljaju veći deo poslova. Komitente savetuju i direktno u
prodajnom prostoru. Poznato radno okruženje im je i skladište gde
komercijalisti vrše prijem robe. U okviru terenske službe putuju
automobilom da bi obišli svoje komitente. Neki komercijalisti u trgovini
na veliko su radnici na daljinu što znači da naizmenično rade u
preduzeću i za kompjuterom iz svoje kuće.
Opis poslova
- Trgovina na veliko poljoprivrednim proizvodima i poluproizvodima
- Trgovina na veliko drvetom ili proizvodima od drveta
- Trgovina na veliko građevinskim materijalom
- Trgovinu na veliko sa mešovitim asortimanom robe Trgovina na veliko potrošnim dobrima Trgovina na veliko delovima i opremom za vozila Trgovina na velikom prehrambenim proizvodima, pićima i duvanskim proizvodima Trgovina na veliko mašinama, opremom i priborom Trgovina na veliko osnovnim agrarnim proizvodima npr.semenom ili biljkama itd.
O čemu je reč? Službenici osiguranja savetuju komitente fizička lica i
firme i staraju se za njih u okviru kancelarijske i terenskle službe,
obrađuju štete i naplate i sprovode opšte komercijalne poslove npr.
računovodstva i kontrolinga.
Radna mesta
U prvom redu rade u osiguravajućim društvima kao posrednici, zastupnici u
osiguranju ili službenici u osiguravajućim kompanijama. Neki službenici
u osiguranju su radnici na daljinu: oni su čas u kancelariji, čas kod
kuće za kompjuterom ili lap topom koji koriste za rad u terenskoj
službi. U terenskoj službi posećuju svoje klijente u njihovim privatnim
stanovima, odnosno preduzećima. Ponekad dođu i na lice mesta da bi i
sami uzeli uvid u štetu. Pritom, oni uglavnom putuju automobilom. Neki
komercijalisti za osiguranja i finansije su radnici na daljinu: oni su
čas u kancelariji u preduzeću, čas kod kuće za kompjuterom ili leptopom
koji ih prati u terenskoj službi.
Sredstva za rad
Kompjuter sa odgovarajućim softverom predstavlja važno sredstvo za rad.
Pomoću njega komercijalisti u trgovini na veliko obavljaju mnoge od
svojih zadataka – od poslovne korespondencije, pregovora o prodaji putem
elektronske pošte, onlajn nabavke i prodaje, evidencije baze podataka o
komitentima, pa sve do knjiženja poslovnih promena. Na kompjuterima oni
obavljaju i obradu rezultata istraživanja tržišta, analizu troškova i
dobiti, razne statističke analize, završni godišnji obračuni itd. Pored
računara, oni koriste svu raspoloživu kancelarisjku opremu kao što su
fotokopir-aparat, štampač, telefon i faks aparat, skener i sl.
Poslovni Administrator
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razredDrugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Obrazovni profil poslovni administrator razvijen je na nivou
srednjestručnog obrazovanja i školovanje traje četiri godine, posle
završene osnovne škole. Nastavnim programom za obrazovni profil poslovni
administrator, koji je uveden 2003. godine, predviđeni su predmeti
kojima se stiču neophodna znanja iz oblasti prava, ekonomije i
administracije. Takodje, znanja iz marketinga i menadžmenta preduzeća,
kao i veštine planiranja i organizovanja poslovnih procesa. U školovanju
ovog profila stiče se opšta kultura i obrazovanje kroz učenje stranog
jezika, rada na računaru, upotrebe različitih softvera itd.
Pored neophodnih stručnih znanja, praktične veštine, neophodne za
obavljanje administrativnih poslova učenici ovog profila stiču u okviru
virtuelnog preduzeća za obuku. U virtuelnim preduzećima se simuliraju
poslovi nabavne, prodajne, knjigovodstvene i službe opšte pravnih
poslova.
Obavljajući poslove ovih službi učenici stiču praktična znanja i rutine
neophodne za njihovo buduće zanimanje. Kroz simulaciju poslovanja
učenici imaju priliku da povežu znanja stečena u okviru stručnih
predmeta i na taj način dobiju celovitu sliku poslovanja preduzeća.
Poslovanje VP realizuje se u za to posebno opremljenim učionicama.
Učionice su opremljene kancelarijskim nameštajem, kancelarijskom opremom
i potrošnim materijalom, savremenim računarima i drugom opremom koja je
neophodna za obavljanje poslova. Časove obuke u VP realizuju nastavnici
koji su prethodno prošli posebnu obuku za rad u virtuelnim preduzećima
ali i druge obimne obuke za primenu novih nastavnih metoda, objektivnog
ocenjivanja, komunikacije i sl.
U trećem i četvrtom razredu, putem blok nastave, učenici imaju priliku
da rade u preduzećima i tako u praksi provere stečena znanja i veštine.
Po završetku školovanja poslovni administratori će znati i umeti da:
- planiraju, organizuju i prate realizaciju poslovnih aktivnosti
- obavljaju koordinatorske poslove
- poštuju i primenjuju pravnu regulativu
- komuniciraju sa državnim organima (službena korespondencija)
- sprovode postupke ostvarivanja prava i obaveza iz radnog podnosa
- vode evidenciju o zaposlenima
- organizuju sastanke, promocije, prezentacije i druge skupove
- organizuju službena putovanja
- komuniciraju sa klijentima i zaposlenima
- obavljaju poslovnu korespondenciju
- obavljaju poslove nabavke i prodaje
- vode osnovne knjigovodstveno-blagajničke poslove
- obračuna i isplati zaradu
- poznaju bilansne postupke
- prate rokove fiskalnih obaveza
- vrše obračun i isplatu zarada
Ekonomski Tehničar
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razredDrugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Ekonomija kao područje rada u kojem se obrazuju ekonomski tehničari
omogućava zadovoljavanje interesovanja učenika koji su naklonjeni
proučavanju društvenih nauka. Izučavajući grupu ekonomskih predmeta
pored opšte-obrazovnih, naši učenici stiču znanja o ekonomiji kao
teoriji i primenjenoj ekonomiji.
Po završetku četvorogodišnjeg školovanja i sticanjem zvanja ekonomskog
tehničara, imaju mogućnost da nastave školovanje na višim i visokim
školama ili da se zaposle u mnogim granama privrede (u banci, u
osiguranju, u trgovačkim, turističkim i ugostiteljskim preduzećima…), a
poslovi na kojima ekonomski tehničar može da radi su poslovi u oblasti
knjigovodstva, računovodstva, finansija, blagajnički poslovi, poslovi
ekonomske propagande i sl. Na radnim mestima na kojima se zapošljavaju
ekonomiski tehničari, većina poslova se obavlja na računarima, za šta se
osposobljavaju kroz program poslovne informatike u srednjoj školi.
Poželjne osobine učenika koji upisuju ovaj smer u našoj školi su :
odgovornost, tačnost, ažurnost, sistematičnost i razvijene
komunikacijske veštine
Nastavnim programom za obrazovni profil ekonomski tehničar predviđeni su
predmeti kojima se stiču neophodna stručna znanja iz ekonomije,
organizacije i menadžmenta preduzeća. Takođe se kroz razne opšte
obrazovne predmete stiču opšta znanja i opšta kultura.
Pravni Tehničar
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Oblast: Pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razredDrugi razred
Treći razred
Četvrti razred
U većini slučajeva to je kombinacija komunikacije s ljudima i obrade
dokumenata. Obično rade u stručnim službama organa uprave i lokalne
samouprave, poznaju sekretarsko poslovanje. Pravni tehničari su
kancelarijski službenici koji rade administrativne poslove u oblasti
pravo i administracija.
Poseduju znanje iz korespondencije, matične evidencije, poznaju pravni
postupak i poslove pravnog prometa. Predstavljaju preduzeće ili ustanovu
i doprinose boljem poslovnom uspehu.
Oni koji žele napredovati nastavljaju školovanje na pravnom i drugim fakultetima.
Stručne kvalifikacije:
- poznaju osnovne norme u poslovnoj korespondenciji, poslovnom pravu
- osposobljeni za poslove u opštim i stručnim službama organa uprave i lokalne samouprave
- obavljaju administrativne poslove
- komuniciraju sa strankama
- komuniciraju sa bankama
- rade na poslovima iz područja radnih odnosa
- izrađuju razne evidencije i statističke podatke
- pišu rešenja i odluke
- rade na overama potpisa, rukopisa i prepisa
- poseduju osnovna znanja jednog svetskog jezika na nivou razmene informacija iz kancelarijsko-administrativno-pravnih poslova
- obrađuju poštu i rade na računaru
- sposobni su za praćenje i usvajanje poslovnih i pravnih znanja iz poslovnog prava
- spremni su za praćenje naprednog, elastičnog i visokokvalitetnog sistema obrazovanja i obuke
- znanjem, izgledom i ponašanjem predstavljaju ustanovu, preduzeće ili firmu i pridonose boljem poslovnom uspehu
- sposobni su za samostalan rad i rad u grupi
- spremni na stalno usavršavanje, odnosno permanentno obrazovanje
- u poslu su tačni, ažurni, snalažljivi i posebno odgovorni
Administrativni i sekretarski poslovi (slepo kucanje, rad sa strankama,
pisanje ponuda, računa, predračuna, situacija, ugovora, kopiranje,
vođenje evidencija povreda na radu, rad na centrali, faksu i dr.)
Finansijski Tehničar
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Oblast: Ekonomija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razredDrugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Finansijski tehničari upravljaju prilivom i odlivom finansijskih
sredstava. U državnim institucijama to čine, u skladu s planovima
korišćenja tih sredstava, a u bankama i u proizvodnim i uslužnim radnim
organizacijama u skladu s njihovom poslovnom politikom.
U svom radu izrađuju, analiziraju i interpretiraju finansijske
izveštaje, kao što su mesečni i godišnji finansijski planovi prihoda i
rashoda i izveštaji o njihovoj realizaciji, planovi investicija ili
sanacija poslovanja, planovi i analize dinamike otplaćivanja
kratkoročnih i dugoročnih pozajmica, obračuni poreznih davanja, zbog
donošenja ili predlaganja odgovarajućih odluka o korišćenju finansijskih
sredstava.
Finansijski tehničari učestvuju u projektovanju, dorađivanju i razvoju
novih poslovnih informatičkih zakona koji proizvode takve informacije,
radni zadaci, obaveze i odgovornosti finansijskog tehničara zavise od
veličine organizacije u kojoj radi: što je organizacija veća posao je
specifičniji. Finansijski tehničari trebaju imati razvijene matematičke
sposobnosti za brzu analizu i interpretaciju podataka.
Od njih se takođe očekuje da budu sposobni za izlaganje finansijske
informacije u govornom i pisanom obliku članovima upravljačke strukture,
investitorima, klijentima i drugim korisnicima tih rezultata. Brojnost
odredbi u zakonskoj regulaciji finansijskog poslovanja traži od
finansijskih tehničara dobro pamćenje, a saradnja sa kolegama i
poslovnim partnerima razvijene veštine pregovaranja.
Tehničar obezbeđenja
Područje rada: Ekonomija, pravo i administracija
Oblast: Pravo i administracija
Trajanje školovanja: 4 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razredDrugi razred
Treći razred
Četvrti razred
Frizer
Drugi razred
Treći razred
Područje rada: Lične usluge
Oblast: Lične usluge
Trajanje školovanja: 3 godine
NASTAVNI PLAN
Prvi razredDrugi razred
Treći razred
Za vreme trogodišnjeg školovanja, učenik treba da ovlada znanjima iz
oblasti anatomije i fiziologije, higijene i prve pomoći, psihologije,
dermatologije i estetike. Frizer se osposbljava za:
- Samostalan rad u frizerskom salonu
- Negu kose
- Šišanje i oblikovanje frizura
- Farbanje kose i izvlačenje pramenova
- Stavljanje trajni i minivala
Нема коментара:
Постави коментар